25
راهکار تشخیص مزاج نوزاد

راهکارهایی برای تشخیص مزاج نوزاد

  • کد خبر : 654
  • 29 می 2022 - 19:12
راهکارهایی برای تشخیص مزاج نوزاد
تشخیص مزاج نوزاد مهم است چراکه متناسب با آن می توانید تغذیه آن را تنظیم کنید. همچنین علاوه بر تغذیه در درمان و تشخیص بیماری ها می تواند کمک کند.

راههای تشخیص مزاج نوزاد چگونه است؟

اینکه نوزاد شما چه مزاجی دارد ارتباط مستقیمی با رشد او دارد چراکه می توانید با توجه به این مزاج سبک زندگی نوزاد دلبندتان را تنظیم کنید در این نوشته عطارمگز به راههای تشخیص مزاج نوزاد اشاره خواهیم کرد.

بچه ای که متولد شد یا بچه ای است با چهره روشن ، پوست نازک و لطیف ، موهای نازک و پفالو، با وزن زیاد و اشتهایش بیشتر، به زور چشم هایش را باز می کند و می‌بندد و خیلی می خوابد،  با صرف نظر از مذکر و مونث بودن مزاج این بچه سرد است.

یا نه با وزن کم، با موی مشکی، درشت، بلند، دارای ابرو، نگاه میکند و دم به دم بیدار و اشتهایش کمتر است؛ این بچه مزاجش گرم است.

اگر دومی پسر باشد این یعنی خیلی گرم است، پرتحرک، زود واکنش، صداها و رنگ ها را تشخیص می دهد و وقتی که گرمی بچه بیش از اندازه باشد بچه زردی می گیرد و درمانش سردی دادن به مادر و بچه است مثلا: شیرخشت میدهیم و اورژانسی حجامت لاله گوش می کنیم تا سه قطره خون بیاید و یرقانش برطرف می شود.
-بیضه پربچه، یعنی بچه گرم مزاج است.

-مزاج گرم موها را سیخ و مزاج سرد موها را نرم می کند.

-توجه:در رحم خیلی گرم، گاهی رویش دندان هم اتفاق می افتد.

میزان خواب در دو مزاج

-هرچه گرمی بیشتر باشد، خواب کمترو هرچه سردی و رطوبت بیشتر باشد خواب بیشتر می شود و بعد از شیردادن ، بچه آروغ می زند و گاهی هم استفراغ می کند، یعنی معده سرد است و مادر باید گرمی بخورد.

تشخیص مزاج نوزاد

-گرمی عامل حرکت و رطوبت، عامل رشد است ما هردو را در بچه نیاز داریم.

-هر چه که سن بیشتر می شود رطوبت و گرمی کمتر می شود. خواب آورهای شیمیایی هم سردی هستند.

نوزادانی که خیلی گریه می‌کنند اگر مشکل خاصی نداشته باشند احتمالا این گریه از گرمی زیاد بدنشان است یا اینکه معده‌شان خیلی سرد شده است.
– در سردی لطافت و انعطاف‌پذیری بیشتری هست. اما در گرمی پافشاری، خشونت و عدم انعطاف است.
– اگر می‌خواهید دختری قدرتمند پرورش بدهید تا زمانی که نوزاد است تغدیه مادر را گرم کنید تا شیرش گرم شود.
– بعد هم که به غذا افتاد به او گرمی بیشتری بدهید تا روی پای خودش بایستد و از نظر روحی و روانی آسیب‌پذیر نباشد. اگر مزاج دختر سرد شود کاملا برعکس این می‌شود.

تشخیص مزاج شیر مادر

اگر شیر را روی ناخن بریزید و شربخورد، شیر سرد است و اگر گرم باشد روی ناخن می ماند؛ مثل یک قطره شبنم.  شیر اگر سرد باشد به مادر می گوییم صبح و شب خرما، عسل، عرق رازیانه بخورد تا گرم شود.
یک پسر سرد و یک دخترگرم را کنار هم بگذاریم پسر گرم تر از دختر می شود و لذا این گرمی و سردی نسبی است. زنانی که حاکم بودند مزاجشان گرم بود و هندی ها هم همه شان اعم از زن و مرد گرم هستند.
در سردی، لطافت و انعطاف پذیری و در گرمی پافشاری ، خشونت وعدم انعطاف است.
اگر می خواهید دختر قدرتمند پرورش بدهید گرمی زیاد بدهید که پافشاری بر روی اعتقاداتش داشته باشد و روی پای خودش بایستد و از حیث روانی آسیب پذیر نمی شود؛ ولی در سردی همه این اتفاقات می تواند بیافتد.
مزاج، هر چه سردتر باشد، فهم سخت تر می شود و در حیوانات مزاج ځر، سرد است و لذا احمق و نفهم است پس هر چه گرمی بیشتر، تیزهوشی بیشتر و هر چه سردی بیشتر، دیر فهمی بیشتر است؛ گرمی، بی قراری می دهد و حتی آدم در خواب هم حرف می زند ، راه می رود و زیاد می غلطد.
ما گرمی زیاد در بدن را درمان نمی کنیم، درست است گرمی زیاد، زیان بخش است و عصبانیت می آورد، این با مقداری آبلیمو درمان می شود اما گرم آ ن بدن سخت است؛ این باید پس انداز شود برای سنین بالا.

لینک کوتاه : http://attarmags.com/?p=654

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در حال بارگیری کپچا پلاس ...

در حال بارگیری کپچا پلاس ...