25

درمان خانگی دندان درد با طب سنتی

  • کد خبر : 678
  • 02 ژوئن 2022 - 14:53
درمان خانگی دندان درد با طب سنتی
امروزه روش‌ها و راهکارهای طب سنتی به شدت پیشرفت کرده و به سلامت دهان و دندان کمک ویژه‌ای کرده است. اگر بد موقع در شب و یا در دوران بارداری دندان شما درد گرفت و نمی دانستید چگونه درد آن را تسکین بدهید، می توانید از داروی های زیر برای درمان خانگی دندان درد خود استفاده کنید.

گاهی دچار دندان‌دردهای شدیدی می‌شویم اما به‌دلیل شرایط زمانی یا مکانی نامناسب دسترسی به داندان پزشک نداریم در این شرایط برخی درمان‌ های خانگی که مورد تایید حکمای طب سنتی است، ممکن است به تسکین درد شما کمک کند. در این بخش از عطارمگز در خصوص درمان خانگی دندان درد با طب سنتی خواهیم پرداخت.

 نسخه خانگی ساده و فوری برای درمان دندان درد

۱- روغن گل میخک

یک یا دو قطره روغن گل میخک را روی دندانی که درد میکند بریزید اگر روغن میخک ندارید می توانید خود میخک را روی دندان بگذارید. از این روغن سه الی چهار بار در روز استفاده کنید.

۲- عصاره وانیل

دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید.
و شما میتوانید از آن هر تعدادی که لازم است استفاده کنید.

۳ – چای کیسه ای

شما به چای کیسه ای و آب نیاز دارید تا چای را درون آب کمی خیس و مرطوب کنید. و سپس آن را بر روی دندان قرار دهید.
اگر دندان شما،به سرما حساس نیست،قبل از اعمال چای،آن را در آب یخ قرار دهید و شما میتوانید یک الی دوبار از این مسکن استفاده کنید.

۴- جوش شیرین

شما به جوش شیرین، آب و یک تکه پنبه نیاز دارید ، پنبه را با کمی آب، نم دار کنید و سپس آن را با جوش شیرین بپوشانید و یعد،پنبه را روی دندان قرار دهید.
همچنین میتوانید جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کنید واز این مایع به عنوان دهانشویه استفاده کنید این مایع همان کار را انجام خواهد داد.
شما میتوانید دو الی سه بار در روز از این مایع استفاده کنید.

۵ – آب اکسیژنه

در این روش درمان شما به آب اکسیژنه ۳ درصد نیاز دارید و باید این محلول را به صورت دهانشویه استفاده کنید و دهان خود را کاملا با آن بشویید.
پس از آن،چندین بار دهان خود را با آب معمولی بشویید و در صورت لزوم میتوانید چندین بار این کار را تکرار کنید.

۶- عرق پونه کوهی یا آویشن

شما به روغن یا عرق آویشن و یک گوش پاک کن نیاز دارید که گوش پاک کن را آغشته به این روغن کنید،و مستقیما روی دندان آسیب دیده قرار دهید. و شما میتوانید در صورت تکرار درد،چندین ساعت بعد دوباره آن را اعمال کنید.

۷- روغن کاری دندان :

شما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل،آب گرم،مسواک و خمیر دندان دارید.
شما باید به مدت ۲۰ دقیقه آن را در دهان خود نگهداریدو سپس آن را قورت ندهید و همچنین میتوانید آن را با استفاده از مسواک استفاده کنید.
میتوانید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

۸- زنجبیل

شما نیاز به یک تکه کوچک از ریشه زنجبیل،یک قاشق چای خوری فلفل کایین و آب و چوب پنبه دارید. ریشه زنجبیل و فلفل را رنده کنید و سپس به آب بیفزایید. سپس چوب پنبه یا گوش پاک کن را روی دندان قرار دهید.
احتیاط:
فقط اطمینان حاصل کنیدکه پنبه را از لثه ها دور کنید،که باعث تحریک آن نشود.

۹- روغن زیتون:

شما به روغن زیتون دست نخورده و یک تکه پنبه نیاز دارید. پنبه را به روغن زیتون آغشته کنیدو سپس روی دندان آسیب دیده قرار دهید.شما میتوانید این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید.

۱۰- پیاز:

شما به یک تکه کوچکی از پیاز خام نیاز دارید به این صورت که آن را روی دندان آسیب دیده قرار دهید ، امکان استفاده از آن برای دو بار در روز وجود دارد.

۱۱- آب نمک گرم:

شما یک لیوان آب گرم و یک قاشق چای خوری نیاز دارید. نمک را درون آب گرم بریزید و دهان خود را با آن شستشو دهید. این کار تا سه الی چهار بار در روز مجاز است.

۱۲- سنگ نمک :

این ماده را روی دندان آسیب دیده قرار دهید.و میتوانید آن را دوبار در روز تکرارش کنید.

۱۳- دارچین :

شما به یک قاشق چای خوری پودر و دارچین و پنج قاشق چای خوری عسل نیاز دارید.

این دو عنصر را با هم مخلوط کنید و آن را مستقیما بر روی دندان قرار دهید و میتوانید آن را حتی ۲ الی ۳ بار در روز تکرارش کنید.

۱۴- نعنا

یک قاشق چای خوری از برگ های نعنای خشک شده و یک فنجان آب جوش را در اختیار داشته باشید.
نعنا را به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس اجازه دهید که حل شوند و به عنوان دهانشویه از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از عرف نعناع استفاده کنید.
درمان خانگی دندان درد با طب سنتی

۱۵- روغن سیاه دانه

شما به روغن سیاه دانه و گوش پاک کن نیاز دارید ؛ گوش پاک کن را به روغن آغشته کنید و روی دندان آسیب دیده به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه ماساژ دهید. همچنین میتوانید یک قاشق غذا خوری از روغن را با آب گرم مخلوط کنید و به عنوان دهانشویه استفاده کنید و انجام این کار دو بار در روز کاملا ایده آل است.

۱۶- آنقوزه (یک نوع صمغ بد بو):

شما به این صمغ به صورت پودری و ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری،آبلیمو تازه و یک تکه پنبه نیاز دارید.
شما باید این دو ماده را با هم مخلوط کنید و سپس پنبه را درون آن آغشته کنید و روی دندان قرار دهید.و در صورت لزوم میتوانید چند ساعت پس از آن دوباره تکرار کنید.

۱۷- برگ های گوواوا:

شما به ۴ الی ۵ برگ گوواوا، یک قاشق چای خوری و آب نیاز دارید.
شما باید این برگ ها را در آب جوش قرار دهید و نمک را به آن اضافه کنید و سپس بعد از سرد شدن، روی دندان آسیب دیده اعمال کنید.

۱۸-جویدن سیر

جویدن سیر تا حدود زیادی می‌تواند دندان درد شما را آرام کند. اگر نگران بوی سیر هستید لازم است بدانید نیازی به قورت دادن سیر نیست. می‌توانید پس از جویدن سیر آن را دور بیندازید.

لینک کوتاه : http://attarmags.com/?p=678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در حال بارگیری کپچا پلاس ...

در حال بارگیری کپچا پلاس ...