31
درمان 50 بیماری با بادکش

درمان ۵۰ بیماری با بادکش

  • کد خبر : 658
  • 30 می 2022 - 19:37
درمان ۵۰ بیماری با بادکش
بادکش می تواند در درمان 50 بیماری از جمله تسکین درد انبساط عروقی و عضلانی خون رسانی رفع اسپاسم رفع انسداد موضعی اکسیژن رسانی ایجاد گرمای موضعی دفع سموم تقویت سیستم دفاعی کمک کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درمان ۵۰ بیماری با بادکش از خیال تا واقعیت

۱- بادکش سرد:

در این روش خلاء مورد نیاز توسط پمپ مکنده (ساکشن الکتریکی یا مکانیکی) بدون حضور گرما و آتش روی بدن ایجاد می شود و تاثیر آن ۳۰ – ۴۰ درصد کمتر از بادکش گرم است.

۲- بادکش گرم:

در این روش نقاط مختلف بدن به منظور انبساط عروق بدن و رفع انسداد عروق و متمرکز نمودن سم وارد شده بر بدن و جلوگیری از پراکنده شدن سم به سراسر بدن، تزریق اکسیژن و ماساژ عمیق بدن که در این صورت با چرخش بادکش همراه با عضله متورم شده روی سطح بدن همراه خواهد بود بادکش می شود.

انواع روش انجام بادکش

بادکش گرم روشهای مختلفی دارد اما ما دو روش را در اینجا می آوریم:
١- پنبه آغشته به الکل را با سر قیچی گرفته و آتش زده و به مدت یک ثانیه داخل لیوان کرده، سپس پنبه آتشین را از داخل لیوان درآورید و در حالی که سر لیوان رو به پایین است، به سرعت (تا هوای داخل لیوان عوض نشده) ليوان را روی موضع مورد نظر بگذارید.
۲- یک قطره آب ته لیوان می ریزید سپس یک تکه پنبه روی آن می گذارید این قطره آب بخاطر آن است که وقتی لیوان روی بدن قرار می گیرد پنبه به لیوان بچسبد و برنگردد بنابرین قطره آب نباید خیلی کم باشد و نه آنقدر زیاد که پنبه می شود سپس پنبه را آتش زده لیوان را روی موضعی که می خواهید بادکش گذاری کنید می گذارید همین که آتش خاموش شد عمل بادکش به وجود می اید. این روش از همه روشها آسانتر است.

درمان ۵۰ بیماری با بادکش

تنگی نفس:

در تنگی نفس از بادکش ریه استفاده می کنیم و می تواند ۷۰% کمک کند. بادکش ریه با کتف فرق دارد.

فرورفتگی کمر

۲- خیلی از کمردردهایی که الان وجود دارد از نوع فرو رفتگی کمری است یعنی کمر بیش از حد به داخل فرو رفته است، در این صورت از روی همان مهره های فرو رفتگی می گذاریم و با این عمل ۷۰٪ تا ۹۰٪ دردهای مزمن را از بین می بریم.

انحراف به راست کمر

٣- اگر ستون فقرات انحراف به راست داشت، بادکش را به چپ کمر می گذاریم و اگر انحراف به چپ داشت بادکش را به راست می گذاریم.

برآمدگی کمر

۴- در برآمدگی کمر، بادکش را در اطراف برآمدگی می گذاریم.

چاقی موضعی

۵- در بادکش وسیع شکم، لیوان را در تمام نقاط شكم بجز روی ناف می گذاریم و شخص حتما در حالت خوابیده باشد و اگر بر روی ناف گذاشته شود باعث دردهای ماندگار و حتی فتق های نافی می شود. این مورد از بادکش را درمان تکمیلی چاقی موضعی استفاده می کنیم، اگر چاقی متراکم باشه جواب می دهد چون بادکش آن موضع باعث خون رسانی به آن قسمت  می شود و در نتیجه باعث سوخت و ساز در آن نقطه می گردد.
افراد چاق نوعا بلغمی هستند پس ما باید از گرمی ها هم استفاده کنیم و بادکش تیروئید هم میکنیم (۷ تا ۱۶ مرحله) چون این افراد کم کاری تیروئید دارند و هم در کسانی که کوتاهی قد دارند از بادکش تیروئید استفاده می کنیم (تا زیر ۱۸ سال خوب جواب می دهد) اما تیروئید را نباید بیش از اندازه تحریک کرد و یبوست این افراد هم باید رفع شود و از روغن های موضعی هم استفاده می کنیم چون گرمای روغن باعث می شود که خونرسانی به آن موضع بیشتر شود؛ در درمان چاقی باید از کل سیستم شروع بکنیم نه فقط موضعی.

رفع یبوست

اگر بیمار در روز یک تا سه بار دفع نداشته باشد و یا معده به سختی کار کند یبوست دارد. در این صورت برای رفع یبوست از بادکش شکم و کمر استفاده می کنیم اما صرف بادکش نباید باشد؛ اگر بیمار سوداوی هم باشد از سودازدا هم استفاده می کنیم و یا اگر اختلال عصبی داشته باشد از داروهای اعصاب استفاده میکنیم چون اینها در يبوست نقش دارند، و از روغن های موضعی هم کمک می گیریم مثل روغن بادام تلخ. یکی از علل يبوست در جامعه ما استفاده مکرراز برنج است؛ چون برنج سرد و خشک است و گوارش را خشک می کند؛ اگراز مصلحش استفاده کنیم یبوست ایجاد نمی شود مثل زیره و زعفران. اگر یبوست بیمار را برطرف کنیم ۶۰٪ بیماریش را درمان کرده ایم.

انسداد بول یا بی اختیاری

در بیماری انسداد بول یا بی اختیاری بول بادکش زیرشکم و کمرانجام می دهیم.

عفونت

در عفونت ها هم اطراف عفونت را بادکش می کنیم چون عفونت اگردر جایی باشد یعنی سیستم ایمنی در آن ناحیه فعال نیست و بادکش باعث به کار افتادن سیستم ایمنی است و خون رسانی را نیز افزایش می دهد چون در خیلی از موارد عدم خون رسانی باعث رشد عفونت است، اگر عفونت در رحم باشد از واژینال عسل شبانگاه و یا زرده تخم مرغ محلی و آنتی بیوتیک ها استفاده می کنیم مانند خوراک دوسین ، اسفند، نعناع.

کولیت های کلیه

در کولیت های کلیه هم می توانیم از بادکش کلیه ) دردی را نباید بادکش کرد مثلا در انسدادهای رود رحم نباید بادکش گذاشته شود. می توانیم از بادکش کلیه استفاده کنیم اما هرش رو کرد مثلا در انسدادهای روده ، پیچیش روده یا چسبندگی رحم نباید بادکش گذاشته شود.

درمان خمیدگی و کجی ستون فقرات و کتف

در درمان خمیدگی و کجی ستون فقرات و کتف از بادکش کتنی مالی مداوم بادام تلخ استفاده می کنیم. : ۱۱- در درمان سردرد میگرنی نوع سرد از بادکش کتف استفاده میکنیم امان میگرن نوع گرم از حجامت کتف کمک می گیریم.

درمان خواب رفتن دست و پا

این خواب رفتن ها علت های مختلفی دارد، یا از غلظت خون است یا چربی خون بالا است یا بلغمش بالاست و یکی از راه های دفع بلغم بادکش موضعی است یک روز در میان)

سرماخوردگی

در سرماخوردگی (۳ روز پی در پی) روغن مالی گرم کتف و گردن و بادکش کتف و عام و مالیدن اسانس نعناع به پیشانی و بوییدن اسانس نعناع انجام می دهیم؛ کسانی که خودشان یا بچه هایشان را حجامت می کنند یا دچار سرماخوردگی نمی شوند و یا اگر بشوند خیلی خفیف است.

 خستگی های شدید یا اسپاسم های عضلانی

بادکش موضعی باعث انبساط عضلانی می شود در نتیجه اسپاسم برطرف می گردد.

در طبعها و بیماری های سرد

بادکش عام وكتف باعث می شود پشت گرم می شود و اگر پشت گرم شد مثل این است که تمام بدن گرم شده است.

 زانودرد

در مورد کسانی که لاغر هستند نباید یادیو ی زانو بگذاریم چون فشار منفی باعث می شود آسیب به آن موضع برسد و درد بیشتر شود اما در زانوهایی که چاق هستند و یا ورم دارند می توانیم روی کشکک  را بادکش کنیم و در هیچ موردی نباید پشت زانو را بادکش کنیم چون اعصاب مهمی از آن ناحیه عبور می کنند و اگر آن ناحیه را بادکش کنیم باعث دردهای مداوم می گردد.

در آرتروز و دردهای زانو و صدای زانو

صدای زانو بخاطر کم شدن مایع آن است و ما وقتی که بادکش می گذاریم باعث می شود که انسدادها برطرف شده و مایع به زانو راحت تر ترشح شود؛ و بهترین دارویی که مایعات بدن را تنظیم می کند، سرکنگبین است، هم برای سرد و خشک ها و هم برای گرم و خشک ها، در این نوع از موارد نباید اسفند داد چون باعث تشدید خشکی می شود بلکه از رطوبت زاها باید استفاده کنیم مثل خاک شیر، سرکنگبین و روغن های موضعی.

 پرکاری و کم کاری و نودول های تیروئید

در پرکاری ها و نودول های گرم علاوه بر بادکش حتما باید از حجامت هم استفاده کرد اما در کم کاری و ودول های سرد فقط بادکش کفایت می کند.

گرفتگی صدا

گرفتگی صداهایی که ناشی از سرماخوردگی ایجاد شده است از بادکش اده می کنیم و در غیر از این مورد نباید از بادکش استفاده کرد.

درمان بلع غذا

کسانیکه موقع خوردن احساس می کنند که چیزی درگلویشان گیر خوب نمی توانند انجام دهند، در این صورت از بادکش تیروئید استفاده می کنیم

سرد مزاجی ها و نارسایی های جنسی

در سرد مزاجی ها و نارسایی های جنسی که از بادکش کشاله ران از داخل و کمر و زیر شکم استفاده می کنیم (هم برای آقایان و هم برای خانم ها) حتی روغن مالی گرم این ناحیه هم کمک کننده است.

بیماری های رماتیسم و رماتولوژی

این نوع بیماری ها، بیماری هایی هستند که کلا سیستم ایمنی بدن را درگیر می کنند که در چند قسمت بدن متمرکز است مانند کبد، طحال، غدد لنفاوی و تیموس. وقتی که این سیستم ها دچار مشکل می شوند بیماری های رماتولوژی ایجاد می شود که معمولا بیماری های آرترید و رماتوئید درگیرند؛ ما باید تحریک را در روی همه سیستم ها ایجاد کنیم اگر بر روی کتف گذاشتیم غدد لنفاوی، کتف، زیر بغل و گردن را تحت تاثیر قرار می دهد، اگر از پشت گذاشتیم بر کبد و طحال اثر می گذارد (از ۱۴ مرحله شروع می کنیم و ممکن است تا ۴۰ مرحله ادامه داشته باشد). توجه: غدد لنفاوی همان چربی های سفت شده هستند.

کیست تخمدان

در بیماری های کیست تخمدان که از بادکش زیرشکم و کمر استفاده می کنیم، کیست تبلور بلغم در ناحیه تخمدان است و عفونت هم نوعی بلغم است و یکی از بلغم زداها؛ بادکش است البته کیستهایی که مایع هستند و سفت نشده اند مد نظر ما برای درمان هستند، بعد که بدن گرمترشد باید حجامت های ساکرال (گودی کمر)، عام و زیرشکم نیز استفاده کرد و در حدا نباید جراحی کرد؛ چون در بعضی از خانم ها این نوع جراحی باعت نازایی پدید بیاید؛ اما کیست های بزرگ و سفت شده را معمولا به می سپاریم. سونوگرافی ها معمولا نوع کیست را مشخص می کنند.

دردهای شدید قبل از پریودی

در این نوع از بیماری، بادکش تخمدان و ترک سردی ها، خوردن اسفند و روغن مالی زیرشکم با روغن زیتون بیا زنجبیل سفارش می کنیم و بعد از زمان پریودی حجامت هم بکنید.

اختلالات هورمونی

اساس درمان در این نوع بیماری رازیانه است، رازیانه خون ریزی را بیشتر می کند و لذا در ایام پریودی نباید از رازیانه استفاده کرد.

فيبرم

در فیبرمهایی که خونریزی شدید دارند نباید از بادکش زیرشکم استفاده کرد بلکه از بادکش زیر سینه استفاده می کنیم و اگر خونریزی شدید نداشت می توانیم از بادکش زیر شکم استفاده کنیم؛ البته در فیبرمهایی از بادکش استفاده می کنیم که ناشی از بلغم و سودا باشد که بیمار کم خون شده و خونریزی و می کند ولی در فیبرم احتقان از فصد استفاده می کنیم که هر موقع خونریزی دارد راحت تر می شود و در بعضی از موارد با ازدواج، احتقان رحم از بین می رود.

عفونت رحم

عفونت های رحم از بادکش زیر شکم استفاده می کنیم.

پروستات

پروستات از بادکش کمرهم استفاده می کنیم و در خوراکیها یکی از درمان های اساسی  آن  استفاده از سیاهدانه و گزنه است ؛ باید کمر را با روغن سیاهدانه روغن مالی بکنند.

واریکوسل

در واریکوسل از بادکش زیر شکم و خوردن سیاهدانه و از حجامت ساکرال گودی کمر و پشت گوش استفاده می کنیم .

سوزس اداری

در عفونت ها و سوزش های ادراری و ادرار بی اختیار از بادکش زیر استفاده می کنیم.

دردهای موضعی

در دردهای موضعی از بادکش همان موضع استفاده می کنیم .

درمان زخم

در زخمهایی که خوب نمی شوند باید در اطراف زخم بادکش گذاشته شود.

دمل های چرکی

در دمل های چرکی بادکش را بر روی دمل می گذاریم و بعد از چرک، خونی بیرون می آید که باعث می شود سریعتر ترمیم شود.

کمخونی

در کم خونی بادکش کتف ، کمروساکرال (گودی کمر) انجام می دهیم بعد بیمار کل بدن را با روغن بنفشه روغن مالی می کند سپس کتف را رو به آفتاب قرار می دهد، کسانی که کم خونی شان شدید است را هم حجامت می کنیم اما کمتر خون می گیریم چون خود حجامت خون سازی می کند.

پوکی استخوان

در پوکی استخوان از بادکش استفاده می کنیم ؛ در خوراکی از پودر سنجد و از پوست تخم مرغ بهره می بریم (پوست تخم مرغ را پودر کرده و ہ برابر عسل می زنیم و روزانه یک قاشق مربا خوری می خوریم، البته پوست تخم مرغ نباید حرارت ببیند، کسانی که کلية سنگ ساز دارند و یا کلسیم بالا دارند از این ماده استفاده نکنند.

سکته و فلج دست ها

در سکته ها و فلج دستها بادکش را از پایین به طرف بالا می کشیم، این کار عضوبی حس و لمس را به حرکت در می آورد.

غلظت خون

در غلظت خون از بادکش کل بدن بخصوص از کتف استفاده می کنیم.

فلج عصب صورت

عامل فلج صورت ویروسی است که عصب صورت را درگیر می کند و شخص دچار کجی صورت می شود؛ در این صورت بادکش و حجامت عام هم می کنیم و اگر مؤثر نبود حجامت پشت گوش می کنیم و در نهایت از حجامت گونه کمک می گیریم.

پلیپ های بینی

در پلیپ های بینی که ناشی از احتقان خون زیاد است و اینها جون دموی هستند خونریزی زیاد می کنند و حجامت پایین کمرویا فصد انجام می دهیم و یا بخور سرکه می دهیم و یا از تبلور بلغم است که در این صورت از بادکش گونه و یا پشت گوش استفاده می کنیم و از قطره نازیل هم استفاده می کنیم.

افزایش بینایی

برای افزایش بینایی از بادکش اطراف چشم ، زیرگونه و بالای چشم استفاده می کنیم.

درد دندان

در درد دندان از بادکش موضعی استفاده می کنیم البته درمان کننده نیست بلکه مسکن است اما زالودر عفونت ها کمک کننده است.

سردردهای سرد

در سردرد های سرد از بادکش پیشانی استفاده می کنیم.

درمان کیست

در کیست ها، توده های سینه و فیبروکیستیک ها بادکش روی سینه را انجام می دهیم که این نوع بادکش تخصصی است و از بادکش کتف بهره می گیریم ولی در سرطان های سینه از بادکش استفاده نمی کنیم.

بزرگ کردن سینه

برای بزرگ کردن سینه ها بادکش روی سینه انجام می دهیم.

کنترل کردن خونریزی های رحم

برای کنترل کردن خونریزی های رحم از بادکش زیر سینه استفاده می کنیم.

قطع کردن خونریزی های بینی

اگر خون از طرف راست بیاید بادکش را در طرف چپ صورت گذاشته و اگر از طرف چپ بیاید بادکش را در طرف راست بیم و اگر از هر دو طرف بیاید بادکش را در هر دو طرف قرار می دهیم.

اختلال آنزیم های کبدی

در اختلال آنزیم های کبدی که به صورت زردی در چشم بروز می کند هي از بادکش کبد و هم از حجامت کبد استفاده می کنیم.

انسدادهای مجاری کبدی

در انسدادهای مجاری کبدی از بادکش همان موضع، بخصوص روی کبد استفاده می کنیم.

دفع سنگ های کلیه ، عفونت ادراری و یا سوزش

برای دفع سنگ های کلیه ، عفونت ادراری و یا سوزش ابتدا بادکش گرم را از روی کلیه به طرف مثانه می لغزانیم که اگرسنگی باشد دفع شود و بعد حجامت کلیه هم انجام می دهیم.

توجه: بادکش برای سنگ های کلية ۶،۷ میلی متری مفید است اما برای سنگ های یک سانتی متری و بزرگتر باعث تشدید درد می شود.

فشارخون ناشی از درد کلیه

در فشار خونی که علتش از کلیه ها باشد برای درمان از بادکش روی کلیه استفاده می کنیم و از حجامت روی هردو کلیه هم بهره می بریم (با فاصله یک هفته) و بعضی از فشار خون ها با حجامت پایین نمی آید پس باید از حجامت کلیه وساقين هم استفاده کنیم. خوردن سیر، ناشتا در پایین آمدن مینیموم فشار، خیلی کمک می کند و یکی از درمان های اساسی فشار خون، فصد دست است.

دیگر فواید بادکش

– اگر بخواهیم خلط را از یک عضوی به عضو دیگر انتقال دهیم از بادکش استفاده می کنیم.

– در کشاندن ماده از عمق به سطح از بادکش کمک می گیریم.

– در برطرف کردن باد عضواز بادکش همان موضع بهره می جوییم.
– درجا انداختن عضوی که در رفته است از بادکش همان موضع استفاده می کنیم.

– در قولنج، بادکش کتف انجام می دهیم و اگر با ۷ الی ۱۴ مرحله بادکش نتیجه ای حاصل نشد، حجامت عام جوابگو خواهد بود.

۷ شرایط لازم در بادکش:

۱- در بادکش، شخص بهتر است به پشت خوابیده باشد بعد ناحیه بادکش را روغن مالی می کنیم (روغن بادام تلخ یا زیتون) اگر روغن مالی نشود پوست دچار آسیب می شود.
۲- زمان بادکش برای افراد معمولی ۱۵ دقیقه است.
٣- بادکش در ناحیه تیروئید و کبد باید کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد چون بافت های این نواحی حفاظ محکمی ندارند.
۴-در صورت، بادکش را نباید ممتد گذاشت چون کبود می شود.

۵- یک روز در میان بهترین زمان برای بادکش است، اگر بیشتر یا کمتر باشد آن تاثیر را نخواهد داشت، اما برای معتادان هر روز می شود بادکش کرد.
۶- تعداد بادکش بسته به نوع بیماری است. اگر بیماری از نوع مزمن باشد تعداد بادکش باید بیشتر باشد؛ اما در سرماخوردگی ۲ یا ۳ جلسه کافی است؛ پس اینطور در نظر می گیریم: (۳ جلسه، ۷ جلسه ، ۱۴ جلسه الی ۴۰ جلسه).
۷-میزان مکش محدودیت ندارد و بستگی به نازکی و کلفتی پوست دارد، تا جایی که دردآوری و کبودی نداشته باشد؛ ضمنا آنقدر هم کم نباشد که تاثیری
نداشته باشد.

لینک کوتاه : http://attarmags.com/?p=658

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در حال بارگیری کپچا پلاس ...

در حال بارگیری کپچا پلاس ...