28
آیا باید شام را حذف کنیم؟

آیا باید شام را حذف کنیم؟

  • کد خبر : 663
  • 31 می 2022 - 17:28
آیا باید شام را حذف کنیم؟
خيلي از افرادي كه از افزايش وزن رنج مي برند مي دانند كه براي كاهش وزن مي بايست مقدارغذاي دريافتي خود را محدود نمايند. ولي مشكل اينجاست كه نمي دانند چگونه بايد مقدار غذاي دريافتي خود را در طي روز تنظيم نمايند. در ادامه به نظر دکتر خیراندیش در خصوص حذف وعده غذایی می پردازیم.

آیا باید شام را حذف کنیم؟

الان کسی که می خواهد رژیم بگیرد شام را حذف و ناهار را زیاد می خورد، کسی که شام را ترک می کند چروک به صورتش می افتد و پیری زودرس می آورد چون شام نقش سلول سازی دارد نگویید در عوض ناهار را مفصل می خورم. وقتی غدا نمی خوریم و می خوابیم حرارت در بدن جمع می شود و چون غذایی نیست از | رطوبت غریزی بدن خرج می کند و خشکی و سردی ایجاد می کند و فرد، لاغر و ضعیف می شود.
وقتی انسان می خوابد قوای نفسانی به طرف داخل کشیده و سطح بدن سرد است  و قدرت هضم بالا می رود، پس انسان به شام نیاز دارد و رژیم های حذف
شام، اشتباه است.
دو وعده غذا کفایت می کند، یکی صبحانه که وقت آن بین ساعت هشت تا ده است و باید گرمی وسنگین باشد و دیگری شام که باید سر شب و سه و نیم ساعت قبل از خواب باشد و باید گرمی سبک باشد.

ناهار، سودا سازترین وعده غذایی

انگلیسیها آمدند در ایران ناهار را جا انداختند؛ ناهار سوداترین وعده غذایی ماست ، در طب سنتی– اسلامی دو وعده صبحانه و شام تعریف میشود ناهار هیچ جایگاهی ندارد. در زمان ظهر شما نیاز به انرژی برای کار روزانه خور دارید ولی با صرف غذا حجم بیشتری از خون راهی معده میشود تا عمل هضم درست انجام شود و این باعث میشود که خون لازم به مغزوسایر اندامها به اندازه کافی نرسد و بدن دچار ضعف ، سستی و خواب آلودگی شود. اگر وعده غذایی، کمتر باشد هضم، بیشتر می شود و با آرامش بیشتری می خوابی و خوابت هم عمیق تروکیفیت استراحت بیشتر می شود و زودتر بیدار می شوی و در نتیجه، روز، سرحال ترهستی.
خاطره: یک نفر بود تا در نیمه شب کار می کرد گفتند: تواین همه توان را از کجا آوردی ؟ گفت من بیست سال است که ناهار نمی خورم، پرفسور سمیعی هم که پیرمرد هشتاد ساله است گفتند تواین توانایی را از کجا آوردی؟ گفت من بیست سال است که ناهار نمی خورم؛ پس کسانی که می گویند: اگر نخوریم نمی توانیم کار کنیم، اشتباه می کنند.

لینک کوتاه : http://attarmags.com/?p=663
  • ارسال توسط :
  • منبع : کتاب مزاج شناسی و نسخه های دکتر خیر اندیش
  • 1993 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در حال بارگیری کپچا پلاس ...

در حال بارگیری کپچا پلاس ...